DRUKUJ
2014-09-29

Instrukcja obsługi

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) to urzędowy publikator teleinformatyczny tworzony w celu powszechnego udostępniania informacji publicznej, w postaci ujednoliconego systemu stron w sieci teleinformatycznej.
 
Strona główna BIP Szkoły Podstawowej Nr 36 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Katowicach składa się z kliku podstawowych elementów:
 
1. Nagłówka (na samej górze strony) zawierającego logo BIP, które jednocześnie jest odnośnikiem do strony głównej BIP, wyszukiwarkę, opcję zmiany rozmiaru czcionki oraz wyboru języka, w którym zostanie wyświetlona strona główna.
 
 
 
Strona główna zawiera dane teleadresowe, godziny pracy oraz dane redakcji BIP, a także możliwość subskrypcji podmiotowej strony.
 
 
W celu subskrypcji należy kliknąć w odnośnik "Subskrybuj stronę podmiotu" i po wprowadzeniu prawidłowego adresu e-mail należy zatwierdzić przyciskiem "Zapisz". Subskrypcja zostanie dodana do systemu i na podany adres e-mail zostanie przesłana automatycznie wygenerowana wiadomość, w celu weryfikacji adresu e-mail.
 
BIP zawiera wyszukiwarkę nagłówkową, która znajduje się po prawej stronie nagłówka BIP. Wpisana w wyszukiwarkę fraza wyszukuje we wszystkich umieszczonych na BIP artykułach.
 
 
 
Wyniki wyszukiwania pojawiają się w postaci wyników wyszukiwarki podstawowej i umożliwiają wyszukiwanie artykułów.

W pole wyszukiwarki należy wpisać szukany tekst, a następnie nacisnąć przycisk "Szukaj". Zostanie wyświetlona lista znaleznionych tematów odpowiadających kryteriom wyszukiwania. Wyszukiwarka zawiera także możliwość wyszukiwania zaawansowanego.

 

Wyszukiwarka zaawansowana artykułów umożliwia ograniczenie wyszukanych informacji do artykułów spełniających warunki określone w polach, które wymieniono niżej.
  • tytuł – wyszukuje frazę w tytule artykułu;
  • treść – wyszukuje frazę w treści artykułu;
  • tagi (słowa kluczowe) – wyszukuje frazę w tagach (słowach kluczowych);
  • archiwum – uwzględnia artykuły z archiwum;
  • data publikacji – wyszukuje artykuły, których data publikacji mieści się w ramach czasowych wyznaczonych w wyszukiwarce;
  • kategoria – wyszukuje artykuły z danej kategorii.

2. Menu użytkownika (po lewej stronie) jest to główne menu wykorzystywane w celu odszukania niezbędnych informacji i jest podzielone na różne kategorie. Aby wyświetlić treść informacji należy wybrać interesującą kategorię i nacisnąć lewy klawisz myszy. Czerwony trójkąt obok kategorii w menu użytkownika oznacza, iż kategoria jest wielopoziomowa. Kolejne poziomy wyświetlają się po najechaniu kursorem myszy na daną kategorię nadrzędną. Użytkownik wybiera określoną informację i jej wyświetlenie nastąpi w prawym oknie strony.

 

Każdy obiekt w BIP posiada metadane, na które składają się informacje tj.:

  • tożsamość i stanowisko osoby wytwarzającej/odpowiadającej za informację,
  • czas wytworzenia,
  • tożsamość i stanowisko osoby udostępniającej informację,
  • czas udostępnienia informacji.

Każdy obiekt w BIP posiada dziennik zdarzeń zawierający wersje wytworzonej informacji:

3. Stopka - zawiera elementy graficzne tj. logo o współfinansowaniu projektu z Unii Europejskiej oraz odnośniki do strony ePUAP oraz strony głównej Biuletynu Informacji Publicznej.